søndag 26. oktober 2014

Hvem vil jeg skal starte i dag?

Bør Brede Moe vrakes?
Bodø/Glimt møter i dag Brann til det som kommer til å bli en skikkelig kamp om tre poeng. Vi alle sitter nå, midt i lunsjen og gleder oss til kamp klokken 20.00 - vet ikke helt hva vi skal gjøre for å få tiden til å gå. Vi er alle spente på hvem som starter kampen i dag og om de elleve som blir valgt er god nok til å ta tre poeng. For hvem vil vi egentlig se starte i dag?

Pavel Londak trente som normalt lørdag og er dermed selvskreven på keeperplass. Gjorde en tabbe mot Odd sist og det var faktisk Lasse Staw som sto sist gang Glimt slo Brann (16.mai), men jeg vil heller se den rutinerte estlenderen i dag. 

I forsvar står Jan Halvor ovenfor en liten utfordring. På backene vil jeg se Ruben Imingen og Kristian Brix. Begge to har vært bunnsolide der i år og fortjener startplass mot Brann. På stopperplass er jeg mer usikker. Brede Moe har gjort det greit og er faktisk den Glimt-spilleren med 4.høyest snitt på spillerbørsen i år. Han og Vieux Sané har gjort sakene sine bra denne sesongen, men har vaklet litt i høst. Moe har ikke imponert meg de siste kampene. Uansett mener jeg ikke at Thomas Braaten innehar Tippeliga-nivå enda, så jeg håper vi får se Moe og Sané på stopperplass.

På midtbanen vil jeg påstå at Glimt har et lite luksusproblem. Dominic Chatto er tilbake og bankers på dette Glimt-laget. Uten han blir man overkjørt, sånn som mot Odd sist helg. Daniel Berntsen har også gjort det bra siden han ankom Bodø/Glimt og tilfører laget mye kreativitet, men det gjør jammen ta Badou også. Badou er forøvrig også bankers på denne midtbanen. For en spiller! Jeg har faktisk ikke ord igjen for å beskrive denne deilige, senegalesiske mannen. Ved siden av Badou og Chatto står det for meg mellom Thomas Jacobsen, Anders Karlsen og Berntsen. Jeg har latt meg imponere av Karlsen i år og han er også målfarlig fra midtbanen, men Jacobsen har vært en av Glimts beste spillere denne sesongen og jobber alltid knallhardt. Samtidig så utfyller Jacobsen Chatto og Badou perfekt. Berntsen har vært god siden han kom, men i dag trengs det løpskraft og det får man med Jacobsen, så han er mitt siste valg til en startplass på midtbanen.

På topp er Jan Halvor svært glad å Abdurahim Laajab og det kan man godt forstå: Ibba har ti mål så langt denne sesongen, han er toppscorer. Derimot vil jeg heller se Moustapha Ndiaye på topp i dag. Han har scoret fire mål så langt og tilfører Glimt enda mer fart på topp. På kantene vil jeg se Trond Olsen og Ulrik Berglann. Jeg velger Berglann fremfor Dane Richards fordi Berglann tidligere har vist seg som en brukbar tilrettelegger (assistkongen i fjor) og han gjorde ikke en så aller verst figur mot Odd. Berglann har også mye fart, så man vil ikke miste det ved å vrake Richards. Selv om Berglann i utgangspunktet er venstrekant, håper jeg han får prøve seg på høyrekanten i dag.

Dette blir da mitt lag mot Brann:
Londak
Imingen - Sané - Moe - Brix

Jacobsen - Chatto - Badou

Berglann - Ndiaye - Olsen













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar