mandag 28. januar 2013

Velkommen!

Dette er en blogg om Bodø/Glimt. Siden det ligger lite på nett om Glimt bestemte jeg meg for at det passer fint å lage en blogg for å få ut mine meninger om superlaget fra nord! Håper du liker bloggen! Her skal vi ta for oss det som skjer i klubben og mine synspunkter på hva som foregår. Bloggen vil forhåpentligvis oppdateres jevnt og trutt, i alle fall så lenge mediene i Bodø og omeng. skriver nok til at man har noe å blogge om!

Fk. Bodø/Glimt er en fotballklubb fra Bodø i Nordland! Klubben ble stiftet i 1916, og spiller for tiden i Norsk førstedivisjon. Til tross for noen tunge sesonger de siste årene har klubben en stolt fremtid, og mange, inkludert meg vil mene at klubben er hele Nord-Norges stolthet. (Hvis vi ser bort i fra Vesteraalens Fiskeboller)

Bodø/Glimt var første klubb fra Nord-Norge som fikk delta i NM, og laget markerte seg kjapt. Allerede 12 år etter de fikk være med i sitt første mesterskap vant klubben sitt første av to cupgull på Ullevaal Stadion. Senere har det blitt både gull og sølv i cup, og sølv og bronse i serien. Om man regner med Nord-Norgemesterskapet er Glimt absolutt å regne som en av landets mest meritterte fotballklubber, med hele ti gull-, seks sølv-, og en bronse-medalje(r). Glimts faste, ikke lenger så trofaste supporterskare, Den Gule Horde var også først ute i Norge med det vi i dag ser på som moderne supporterkultur. (Tannpuss)

Håper du liker det du leser! Ta gjerne kontakt på twitter: @Glimtblogger

Kilder: Bildet er hentet fra nrk.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar