tirsdag 29. januar 2013

Prøvespillere og nysignerniger

Nå har overgangsvinduet vært åpent i snart en måned, og foreløpig har det skjedd lite som det er noe vits å rope hurra for, for Glimt sin del! Likevel kan det virke som om det skjer spennende ting på området for tiden!

Den siste tiden har det flere ganger vært spillere på prøvespill for Glimt, og om noen er aktuelle gjenstår og se! Selv har jeg latt meg imponere av noen av prøvespillerne som har entret Nordlandshallen den siste tiden. Alle som så Glimts storseier mot Harstad kan vel være enig i at Henri Aalto gjorde en svært god fotballkamp for Glimt, og bidro ikke minst med et mål! (Riktig sted til riktig tid er viktig i fotball) Finnen spilte så vidt jeg kunne bedømme på høyre back-posisjon, og erstattet rollen Thomas Jackobsen har hatt klippekort på de siste sesonger! Thomas er en svært dyktig fotballspiller, men det skader ikke med litt konkurranse om plassene, og nettopp det ser det ut til at han får!

Yndestad for TUIL! Foto: Digitalsport

Tromsdalen-duo

I går ble det kjent at Tromsdalen-duoen Eirik Yndenstad og Håvard Lysvoll skal trene med Glimt denne uken! Så vidt meg bekjent spiller Yndenstad også høyre back til vanlig, men skal også være brukbar på midtbanen, så nå kan det fort virke som Thomas Jackobsen må kjempe hardt for å få beholde klippekortet sitt i den bakre firer i Bodø-laget. Lysvoll er en spiller jeg ikke kjenner spesielt godt til, uten om at han blir en særdeles brukbar spiller på Football Manager 13. I følge brukerne på glimtforum.net skal både Yndenstad og Lysvoll være gode spillere, så her må vi bare håpe på gode resultater, og at vi får se de i dyst mot Mo IL til helgen. Appropos Mo! Hvor ble det av han i søndagens kamp mot Harstad? Jeg hadde gledet meg til å se hva han kunne finne på, men han entret aldri banen, antakelig har han reist hjem til Tromsø. I følge AFTENPOSTEN er han fortsatt aktuell. HER kan du se han brilliere for TIL!

Nord-Norge Førr Evig!

Det kan virke som om Glimt fortsatt er opptatt av å hente «lokale» spillere, noe som er veldig fint! Så vidt jeg vet har det bare vært spillere fra Nord-Norge på prøvespill i Glimt, om vi ser bort i fra finnen! Jan Halvor har fått med seg at vi liker å se lokale helter spille i gult, og det er ikke annet å gjøre enn å rose han for å la så mange slippe til. I følge Nord-Norge United, er også Jonathan Barlow fra Senja IL ønsket til Bodø for å trene med Superlaget. Dette kan bli et svært spennende prosjekt, og jeg håper på gode signeringer utover!


Er vi bortskjemte?

Til tross for at flere spillere er innom hallen og prøver seg, har ikke Jan Halvor signert noen enda, til glimtsupporternes store skrekk! I fjor signerte Glimt store navn i norsk fotball, som Tommy Knarvik, Vegard Braaten og Sane, og da steg optimismen blant de gule hordene. Vi må ikke bli for godt vant, slike signeringer kommer ikke Glimt til å kunne signere før hver sesong, og om man forventer det, er det lett å bli skuffet!

Selv om Børre Arntzen mener at Glimtstallen er full, er det lov å håpe på at noen kommer inn og gjør underverker med et lag uten vinnerkultur! Som jeg skrev i går, må vi få den tilbake for å ha mulighet til rykke opp!

Hvem håper du signerer for Glimt? Og hvorfor?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar